GoStudent haalt € 300 mln. op in Series D-financieringsronde

11-01-2022 (09:00) - Economisch

Het van oorsprong Weense GoStudent, dat één-op-één online bijles aanbiedt, heeft € 300 mln. opgehaald in een Series D-financieringsronde onder leiding van nieuwe investeerder Prosus. Overige deelnemende partijen zijn Deutsche Telekom, SoftBank Vision Fund 2 , Tencent, Dragoneer, Left Lane Capital en Coatue.
 
De financiering komt zeven maanden nadat GoStudent Europa's eerste EdTech-unicorn werd door in juni 2021 een Series C-financieringsronde van € 205 mln. op te halen. Sinds het bedrijf in 2016 werd opgericht, heeft het in totaal +€590 mln. opgehaald. Met deze nieuwe ronde versterkt het bedrijf zijn positie als het hoogst gewaardeerde EdTech-bedrijf in Europa met een waardering van € 3 mrd..
 
"Onze missie is sinds de start van GoStudent onveranderd gebleven: ervoor zorgen dat iedere leerling het beste in zichzelf naar boven kan halen en de juiste support krijgt tijdens zijn of haar schooltijd”, zegt Felix Ohswald, medeoprichter en CEO van GoStudent. “Het onderwijs heeft de afgelopen tijd voor ongekende uitdagingen én veranderingen gestaan, van remote klaslokalen tot aanzienlijke verhoogde ambities. Wij geloven dat als we de mogelijkheden voor kwalitatief goed onderwijs verder uitbreiden en toegankelijker maken voor iedereen, er een grote kans is dat we de manier waarop studenten leren verder kunnen transformeren. We zijn verheugd om steun te krijgen van zowel nieuwe als bestaande investeerders op onze missie om het onderwijs wereldwijd te revolutioneren.”
 
De nieuwe financiering is bestemd voor de drie belangrijkste en strategische pijlers van GoStudent: internationale expansie, productuitbreiding door fusies en overnames en een groter marktaandeel in bestaande markten.
 
? Doorzetten van wereldwijde expansie: één van de doelen van GoStudent is om marktleider te worden op het gebied van bijles. Om dit te kunnen realiseren zal het bedrijf blijven expanderen naar nieuwe markten. GoStudent is van plan om dit jaar nog minimaal zes markten te betreden, waaronder de VS, Azië-Pacific en de MENA-regio.
 
? Breder aanbod door fusies en overnames: GoStudent streeft proactief naar groei en diversificatie van zijn dienstenaanbod door fusies en overnames. Om de leerervaring van basis-en middelbare scholieren te verbeteren, is GoStudent van plan om de beste onderwijsdiensten en -producten aan te schaffen om zo de meest optimale leerervaring te creëren. GoStudent zette de eerste stap in het uitbreiden van haar dienstverlening door in september 2021 de alles-in-één schoolcommunicatie-app Fox Education over te nemen.

? Marktaandeel in bestaande regio’s vergroten: GoStudent zal blijven investeren in reeds opererende markten met als doel de penetratie te vergroten in gebieden waar bijlesdiensten zeer gefragmenteerd en traditioneel gezien offline zijn.
 


Bureaus

Media

Marketing