Groei Action houdt op alle fronten aan

Groei Action houdt op alle fronten aan

24-07-2025 (13:16) - Economisch

Action zag zijn netto-omzet in de eerste zes maanden van 2025 groeien tot €7,3 miljard, een stijging van 17,9% ten opzichte van 2024. De like-for-like omzetgroei bedroeg 6,8%.

Action opende 125 nieuwe winkels en sloot de periode af met in totaal 3.043 winkels in 13 landen. Wekelijks bezoeken gemiddeld 20,2 miljoen klanten een Action-winkel voor hun dagelijkse benodigdheden. In Duitsland, nu de op één na grootste markt na Frankrijk, werd de 600ste winkel geopend in Bremen. In Polen opende Action zijn 400ste winkel in Poznan. Action blijft op koers om in 2025 gemiddeld minstens één winkel per dag te openen en circa 370 winkels in totaal toe te voegen.

“Nu het economische klimaat voor veel klanten nog steeds uitdagend is, blijven zij vertrouwen op Action als hun favoriete winkel voor dagelijkse benodigdheden tegen de laagste prijs,” zegt Hajir Hajji, CEO van Action. “We trekken steeds meer klanten naar onze bestaande winkels. Bij nieuwe winkels zien we vaak enthousiaste klanten die buiten in de rij staan, omdat ze niet kunnen wachten op de opening. Dit zagen we ook in Zwitserland, waar we in april begonnen en de verwachtingen werden overtroffen.”

Viering 3.000 Action-winkels in Europa

Op 5 juni opende Action zijn 3.000ste winkel, in Italië. Deze mijlpaal werd in heel Europa gevierd in alle winkels met klanten, collega’s en met leveranciers en partners. Action-klanten konden profiteren van speciale aanbiedingen. Collega’s bij Action ontvingen een eenmalige netto-uitkering van maximaal €300 en een speciaal jubileumcadeau als blijk van oprechte waardering voor hun inzet. Tijdens een Europees supplier event deelde Action de voortgang over de marktuitbreiding en het Action Sustainability Programme (ASP) met zijn leveranciers.

Voortgang Action Sustainability Programme

Action opende officieel zijn 16de distributiecentrum in Europa en het eerste in Spanje, drie jaar na de opening van zijn eerste winkel in Spanje. Elk aspect van dit distributiecentrum in Illescas, van bouwmaterialen tot geïnstalleerde apparatuur, is ontworpen volgens de hoogste duurzaamheidseisen. Hierdoor kreeg het gebouw de ‘Outstanding’ certificering van BREEAM, de toonaangevende internationale norm voor duurzaam bouwen. Dit is nu de standaard voor alle nieuwe distributiecentra van Action.

Als onderdeel van zijn duurzaamheidsprogramma zet Action zich in voor langdurige samenwerkingen die kinderen helpen aan een veilige, gezonde en goede start in het leven. Ter gelegenheid van de opening van de 3.000ste winkel doneerde Action €100.000 aan elk van zijn partners SOS Kinderdorpen en de Johan Cruyff Foundation. Daarnaast is er een nieuw internationaal langlopend partnerschap gestart met de Prinses Máxima Centrum Foundation om hun missie te ondersteunen: ieder kind met kanker genezen met optimale kwaliteit van leven. 


Bureaus

Media

Marketing