Marketeers op #1 bij headhunters
22-10-2014 (07:55) - Economisch
Ruim één op de drie Nederlanders (35%) is het afgelopen jaar door een werkgever benaderd voor een baan. Ten opzichte van 2011 is dat een lichte stijging van +2%.
Marketeers zijn de meest gehunte doelgroep in Nederland, gevolgd door Consultants en ICT’ers, blijkt uit analyses in opdracht van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie.
Ruim 70% van de marketeers is het afgelopen jaar door een werkgever of intermediair benaderd voor een nieuwe baan. Bijna de helft (45%) van de mensen die werken in de olie- en gasindustrie wordt maandelijks benaderd voor een nieuwe baan.
De minst gehunte doelgroepen werken in de facilitaire dienstverlening, gevolgd door verzorgenden en administratieve medewerkers. Alle drie functiegebieden waar nauwelijks sprake is van schaarste. Van de marketeers is daarentegen 70% het afgelopen jaar een of meerdere keren gepolst voor een nieuwe functie. Bijna de helft van de marketeers wordt een of meerdere keren per kwartaal benaderd.