MessageBird en Insocial maken e-mail feedback verleden tijd met samenwerking

19-04-2023 (13:09) - Economisch

MessageBird en Insocial slaan vanaf vandaag de handen ineen zodat klanten van beide bedrijven feedback van klanten kunnen verzamelen, via surveys op social messaging apps.

Acht van de tien meest gedownloade apps zijn social messaging apps en apps met een messaging functie, zoals Facebook Messenger, Instagram en WhatsApp. Om bedrijven te helpen met klantfeedback te verkrijgen via deze apps, starten MessageBird en Insocial een samenwerking.

Doelen

Insocial biedt een feedback management platform waarmee brand-, customer-, service- en user experiences in kaart gebracht kunnen worden. MessageBird biedt een omnichannel platform om met klanten te communiceren op eigen voorkeurskanalen, waarmee de communicatiestromen van social messaging apps, e-mail en sms op één geïntegreerd platform terecht komen. Door de samenwerking kunnen organisaties nu direct na een bezoek aan de klant een feedback verzoek verzenden via het voorkeurskanaal van de klant. 

Geen linkjes meer

“We zien dagelijks nog veel respons op e-mail feedback, maar tegelijkertijd weten we ook dat mensen - en zeker de jongere generaties - op den duur zullen stoppen met het klikken op linkjes om vragen van bedrijven te beantwoorden. De samenwerking tussen MessageBird en Insocial maakt het mogelijk om op een gemakkelijke wijze feedback te geven; in de dialoog zelf en op het kanaal waar de klantinteractie toch al plaatsvindt”, aldus Sjors Luiten, co-CEO van Insocial. De integratie werkt beide kanten op. Klanten van MessageBird kunnen vanaf het SaaS-platform gebruik maken van de feedback- en analyse tools van Insocial, en klanten van Insocial krijgen toegang tot MessageBird’s aanbod aan kanalen om surveys uit te zetten. 


Bureaus

Media

Marketing