Optimisme in ICT-branche

17-10-2014 (07:59) - Economisch

Nederlandse ICT-bedrijven zien de toekomst optimistisch. Dat blijkt uit het Graydon-brancheonderzoek naar de marktsituatie van de ICT-sector. 
 
Zo ervaart 76% van de ICT-bedrijven de sector vandaag positief en verwacht evenveel procent een stijging van de omzet. Dit optimisme vertaalt zich ook in het marketing- en salesbeleid. 86% van de respondenten geeft aan dat hun budget voor marketing en sales gelijk is gebleven of zelfs is verhoogd. Bijna de helft van hen wil ook meer beroep doen op marketing en business intelligence.   
 
Ook op het vlak van marketing- en salesbeleid wijst het brancheonderzoek van Graydon op een flinke dosis optimisme. 41% van de ICT-ondernemingen geeft aan dat hun marketingbudget is gestegen. Bij 45% is het gelijk gebleven. Slechts 14% van de bedrijven is gaan besparen op sales en marketing. 
 
E-mailmarketing (65%), sociale media (58%), content marketing (59%) en online marketing (66%) scoren binnen de ICT-sector het beste. Direct mailings en telemarketing lijken afgedaan te hebben.

  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing