Outbrain en Teads bundelen krachten voor slimme advertenties op alle schermen

Outbrain en Teads bundelen krachten voor slimme advertenties op alle schermen

03-02-2025 (15:12) - Economisch

Outbrain, bekend om zijn slimme advertentietechnologie, heeft officieel Teads overgenomen. Met deze fusie ontstaat een van de grootste spelers op het open internet. Het nieuwe bedrijf, dat verdergaat onder de naam Teads, biedt adverteerders een alles-in-één oplossing, van branding tot performance, en is inzetbaar op alle schermen – van tv tot mobiel en web.

Met een gezamenlijk advertentiebudget van 1,7 miljard dollar per jaar bereikt het fusiebedrijf 2,2 miljard consumenten wereldwijd. CEO David Kostman ziet grote kansen: "We creëren een platform dat merken helpt om effectiever en slimmer te adverteren, overal op het open internet."

De overname stelt Teads in staat om adverteerders een krachtigere mix van contextuele en interessegedreven data te bieden, waardoor advertenties beter aansluiten bij de interesses van consumenten. Outbrains technologie voegt daar een geavanceerde AI-gestuurde optimalisatie aan toe, die ervoor zorgt dat advertenties precies op het juiste moment en op de juiste plek verschijnen.

Daarnaast brengt de fusie twee ervaren leiders samen: Jeremy Arditi en Bertrand Quesada, de voormalige CEO’s van Teads, nemen de rollen van Co-President en Chief Business Officer op zich.

Meer mogelijkheden

Teads biedt adverteerders een ongekend bereik, met toegang tot 96% van het open internet en samenwerkingen met 10.000 mediaplatformen en grote streamingdiensten. Dankzij innovatieve advertentieformats, zoals interactieve video’s en slimme CTV-oplossingen, worden campagnes niet alleen zichtbaarder, maar ook impactvoller. Bovendien zet Teads geavanceerde AI-technologie in, die 1 miljard signalen per minuut analyseert om advertenties slimmer en effectiever te maken, waardoor merken hun doelgroep op het juiste moment en de juiste plek kunnen bereiken.


Bureaus

Media

Marketing