Runnr.ai haalt €1 miljoen op voor eerste AI-tool in hospitality branche

Runnr.ai haalt €1 miljoen op voor eerste AI-tool in hospitality branche

17-01-2024 (10:56) - Economisch

Runnr.ai maakt vandaag bekend €1 miljoen te hebben opgehaald. De technologie startup ontwikkelde software op basis van generatieve AI, waarmee hotels de communicatie met gasten kunnen automatiseren. De software zorgt voor blije gasten, operationele tijdswinst en extra omzet door bijverkoop.

Runnr.ai ontwikkelde een AI-tool waarmee hotels via WhatsApp proactief met gasten kunnen communiceren. Hierbij worden vooraf ingestelde flows en oudere chatbot technologie compleet vervangen door generatieve, zelflerende kunstmatige intelligentie. Dit maakt het mogelijk om gasten op ieder moment van de dag binnen enkele seconden antwoorden van de hoogst mogelijke kwaliteit te geven op vragen en verzoeken waardoor de gasttevredenheid wordt verhoogd. Automatische vertalingen van berichten voor zowel klanten als de receptie naar de moedertaal zorgen daarbij voor extra gebruiksgemak. De effectiviteit blijkt uit de resultaten: meer dan 50% van de gasten maakt actief gebruik van de berichten van Runnr.ai en 90%+ geeft aan dat de communicatie de kwaliteit van hun verblijf heeft verbeterd.

Extra omzet

Het zorgt er ook voor dat maar liefst 95% van de vragen en verzoeken die normaliter door medewerkers worden afgehandeld nu automatisch worden beantwoord. Ook kan de inzet van Runnr.ai tot wel €65,- extra omzet opleveren per maand, per kamer, door middel van bijverkoop. Een directe integratie met het huidige hotel property management systems (PMS) zorgt ervoor dat extra items zoals ontbijt en een late check-out direct aan de factuur worden toegevoegd.


Frank Appeldoorn, Managing Partner, Arches Capital: “De feedback van de klanten was voor ons de reden om in Runnr.ai te investeren. Het is duidelijk dat de technologie op elk front waarde levert met een overtuigende ROI voor hotels, waardoor de werkdruk van het personeel wordt verminderd en vooral de gastervaring wordt verbeterd. Michiel, Maarten en Steven begrijpen de behoeften en wensen van het hotel als de beste, zijn data-gedreven en enorm ambitieus. Wij kijken ernaar uit om hen te ondersteunen in hun groei.”
 


Bureaus

Media

Marketing