Scale up Whoppah groeit explosief bij de start van 2022

03-02-2022 (15:19) - Economisch

Whoppah, de online marktplaats voor vintage designmeubels en kunst, is sinds november gegroeid van €5 miljoen naar €10 miljoen verkoopvolume per jaar. De Nederlandse scale up verwacht in de loop van 2022 een verkoopvolume van €1 miljoen euro per week te bereiken, oftewel ruim €50 miljoen (GMV) op jaarbasis. Whoppah zag het aantal medewerkers sinds vorig kwartaal verdubbelen naar dertig.

Eind 2021 haalde Whoppah €3 miljoen aan groeikapitaal op bij bestaande aandeelhouders en een aantal nieuwe private investeerders uit vastgoed, logistiek en de TV-wereld. Die extra middelen zijn aangewend voor het opschalen van marketingactiviteiten, uitbreiding van het platform en het versneld uitrollen van de omnichannelstrategie.


Showroom

Whoppah geeft onder meer invulling aan haar omnichannelstrategie door aan haar online platform de grootste showroom voor vintage design ter wereld toe te voegen. De voorbereidingen zijn in volle gang. Whoppah opent volgende maand haar deuren naar de 2.200 vierkante meter grote ruimte. Het pand wordt volgend kwartaal uitgebreid naar ruim 4.000 vierkante meter en later nog verder vergroot.


Koeriersdienst

Thomas Bunnik, Whoppah-oprichter en CEO: "De vraag naar tweedehands designmeubels neemt sterk toe en met ons platform voorzien wij in die toenemende behoefte. We proberen daarbij niet alleen de aankoop- en verkoop te faciliteren, maar vooral ook te inspireren. Naast een sterke groei valt ook de toenemende populariteit van onze eigen koeriersdienst op. Bij zo'n 40% van de aankopen wordt daar gebruik van gemaakt, een stijging van 25% ten opzichte van september vorig jaar. Onze klanten zien graag dat hun mooie designitems veilig thuis worden afgeleverd."

 


Bureaus

Media

Marketing