Studytube neemt Springest over en haalt $30 miljoen groeikapitaal op

03-02-2022 (14:36) - Economisch

Studytube, een snelgroeiend Nederlands online leerplatform, heeft opleidingsmarktplaats Springest overgenomen van FD Mediagroep. Verder heeft de Nederlandse scale-up een Series B-investeringsronde van $30 miljoen opgehaald, geleid door de strategische investeringsmaatschappij Energy Impact Partners (EIP) en de eerder ingestapte investeerder Verdane. Studytube zal met het groeikapitaal het productontwikkelingsteam uitbreiden en verdere groei in Europa versnellen.
 
Studytube biedt middelgrote - en grote ondernemingen een alles-in-één online leerplatform, inclusief een marktplaats voor leercontent van externe aanbieders. Studytube-klanten kunnen naast het organiseren van leren via deze marktplaats ook geautomatiseerd leerproducten inkopen bij meer dan 1.000 opleiders.
 
Homam Karimi, CEO van Studytube: "In 2021 is via Springest en Studytube tezamen voor 50 miljoen euro aan leerproducten via onze marktplaatsen ingekocht. Met de overname van Springest groeit ons portfolio tot meer dan achtduizend opleiders die meer dan 250 duizend online en offline leerproducten beschikbaar hebben. Bovendien zijn we ontzettend blij om alle 60 Springest-teamleden aan ons team toe te voegen, aangezien zij over meer dan tien jaar waardevolle ervaring beschikken op het gebied van learning & development."
 
Springest-CEO Ruben Timmerman: "Springest biedt bedrijven en hun medewerkers het meest volledige aanbod van opleidingen in Europa. Door deze database te combineren met het online leerplatform van Studytube kunnen onze klanten niet alleen cursussen zoeken en boeken, maar ze kunnen nu ook alles heel gemakkelijk op één plek organiseren en beheren. Door de krachten van Springest en Studytube te bundelen, ontstaat voor het bedrijfsleven een complete opleidingspartner die klaar is voor de toekomst."
 

Aanwezigheid

Studytube voegt met de overname van Springest meer dan 30 grote ondernemingen toe aan haar klantenbestand, waaronder gerenommeerde organisaties zoals T-Mobile, Vattenfall, Aegon, NS, Eneco en STORK. In totaal bedient Studytube nu meer dan 300 middelgrote - tot grote ondernemingen in verschillende sectoren. Met de overname breidt Studytube haar aanwezigheid uit naar Duitsland, België, Scandinavië en Groot Brittannië. Studytube heeft nu meer dan 180 medewerkers, verspreid over kantoren in Amsterdam, Berlijn en Kharkiv. Binnenkort is de opening van een nieuw kantoor in Scandinavië gepland.
 
Studytube heeft tevens een $30 miljoen Series B-investeringsronde afgerond. Het kapitaal zal onder andere worden aangewend om het team van Studytube uit te breiden van in totaal 180 naar 300 mensen, waarbij met name het productteam fors opgeschaald zal worden: van 60 naar 120 mensen. Daarnaast zal Studytube zich met de hulp van investeerders Energy Impact Partners (EIP) en Verdane verder richten op een uitbreiding van haar activiteiten door middel van strategische overnames in Europa.
 

Bureaus

Media

Marketing