TMG blijft verliezen

24-10-2014 (08:18) - Economisch

Nog weinig hoopgevende resultaten van de Telegraaf Media Groep (TMG) vanochtend. In het derde kwartaal daalden de cijfers in lijn met vorige kwartalen. Hoewel het kostenreductieprogramma van 120 miljoen euro op schema ligt, vallen de opbrengsten tegen en zijn de besparingen onvoldoende om de EBITDA te laten stijgen.
 
Geert-Jan van der Snoek CEO van TMG: 'De opbrengsten uit printactiviteiten blijven achter en de kosten van de promotionele acties die in het verleden zijn gehouden om de oplagen te stimuleren wegen niet op tegen de opbrengsten van die acties. Per saldo zijn de inkomsten uit oplagen over de hele linie in de eerste 9 maanden gedaald met 3,2% naar 206,3 miljoen euro. De inkomsten uit advertenties daalden in diezelfde periode met 12,6 % naar 122 miljoen.'
 
In het derde kwartaal werd de Raad van Bestuur geheel vernieuwd. Op 1 juli trad Geert-Jan van der Snoek aan als CEO van TMG. Per diezelfde datum trad de heer M.A.M. Boersma, voorzitter van de Raad van Commissarissen, terug als gedelegeerd commissaris. Op 1 september trad Leo Epskamp toe tot de Raad van Bestuur als CFO. Daarmee is de nieuwe Raad van Bestuur compleet. De Raad van Commissarissen besloot de Raad van Bestuur te vernieuwen en versterken om slagvaardig te kunnen reageren op het snel veranderende consumentengedrag en daarmee het medialandschap.
 

Bureaus

Media

Marketing