Make-over verpakking Brand Bier
09-05-2014 (07:55) - Marketing
Alle Brand Bier verpakkingen krijgen een nieuw design. Met het nieuwe uiterlijk brengt Brand op een eigen en uitgesproken wijze een ‘Ode aan Bier’. Het nieuwe design voert terug naar het oorspronkelijke gedachtegoed van de brouwerij, de standaard in smaak en kwaliteit.
De negen biersoorten van Brand krijgen een fles met een reliëf van het logo van de Brand Bierbrouwerij. De verschillende varianten onderscheiden zich door een neklabel in een aparte kleurstelling. Deze kleuren worden doorgevoerd naar de kroonkurk waardoor het nog duidelijker wordt om welk product het gaat.
Ook het uiterlijk van het krat verandert, er komt één 24 vaks-krat. Aan de zijkant van het krat zit een open ruimte zodat de flessen die in het krat zitten goed zichtbaar blijven. De 6-packs en de blikken 33cl en 50 cl krijgen een design passend en in lijn met de nieuwe stijl van de fles en het krat.
Er komen 500.000 nieuwe kratten en 12 miljoen flessen met het nieuwe design. Vanaf begin juli is Brand pilsener in de nieuwe flessen en kratten verkrijgbaar in de supermarkt, slijterijen en horeca. De speciaalbieren volgen later dit jaar.