Adverteerder vreest cookiewet nog steeds
02-11-2012 (08:36) - Marketing
Volgens Consentu, een bedrijf dat oplossingen biedt voor Online Privacy Management denkt een substantieel deel van de adverteerders (34%) dat de cookiewet een nadelig effect zal gaan hebben op hun bedrijfsresultaten. In de telecom/utilities branche is dit percentage hoger met 43% en in de automobiel sector zelfs 51%. Ook blijkt dat bijna een kwart van de bedrijven (22%) minder online gaat adverteren als gevolg van de cookiewet. In de telecom sector is dit percentage 43% en in de travel sector zelfs 100%.
Bijna alle adverteerders (93%) zeggen te weten wat de nieuwe cookiewet inhoudt. 98% van de adverteerders verwacht echter niet dat het vertrouwen van de consument in hun bedrijf zal toenemen na invoering van de wet. Dat is opmerkelijk, omdat dit wel de gedachte is achter de cookiewet. Op de vraag wanneer adverteerders zich aan de wet gaan houden, antwoordt 38% ‘vanaf 1 januari 2013’, 32% ‘zo snel mogelijk’ en 13% ‘als de OPTA boetes gaat uitdelen’.