Apple op 1 in trends to brands top 100

19-10-2011 (08:56) - Marketing

Trendslator en NIBAA Institute hebben de trends to brands top 100 gepresenteerd. De T2B100 is geen lijst van 100 trendy merken maar een overzicht van merken die relevant en actueel blijven door op tijd in te spelen op trends en ontwikkelingen.   

De lijst wordt aangevoerd door Apple. De top 10 bestaat verder uit Albert Heijn, Google, HEMA, Facebook, H&M, IKEA, Nike, Fiat 500 en Dove. Het zijn merken van bedrijven die erin slagen om vanuit een sterke identiteit en krachtige visie mee te veranderen met de tijdgeest. Daarmee hebben ze volgens trend- en brandwatchers een plaats veroverd in de harten en hoofden van consumenten. Merken op het gebied van media en technologie en retail domineren. 

Opvallend is ook dat merken waarmee uitdrukking wordt gegeven aan maatschappelijke betrokkenheid en verantwoordelijkheid, zoals Kuyichi, Starbucks, ASN Bank en Ben & Jerry's, hoge posities in de top 100 innemen.  

De lijst van 100 merken werd samengesteld op basis van 5 jaar MOOD©-onderzoek door Trendslator naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij. Het onderzoek naar de trends to brands top 100 werd uitgevoerd door middel van crowdsourcing via Twitter, Facebook en LinkedIn. Een panel van 12 experts op het gebied van trend en brand management volgde de activiteiten nauwlettend en voorzag ze van commentaar. 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch