Aviko zet groot in op Ras
21-10-2013 (08:22) - Marketing
Eind vorig jaar introduceerde aardappelmerk Aviko het Ras-frietje in het supermarktkanaal voor thuisconsumptie. Om Nederland verder bekend te maken met het frietje, is de aardappelfabrikant met de multimediale campagne ‘love Ras’ gestart.
Centraal in de campagne staat een tv-commercial waar een real life cast van freestylers, skaters, 3D kunstenaars en freerunners een wereld vol power, passie en plezier neerzetten, op locaties zoals op het dak van het Tuschinski theater en van Magna Plaza.
De campagne behelst verder onder meer een aparte website – Iloveras.nl -, Facebookpagina, megaprojecties op gebouwen in grote steden met bewegend beeld, een printcampagne en guerilla PR.
De campagne is ontwikkeld en geproduceerd in navolging van de nieuwe merkstrategie die Aviko en communicatiebureau Backbone Marketing gezamenlijk hebben geformuleerd. De propositie I love Ras start in week 42 en loopt door in 2014.