AXE blundert met topless dj
14-07-2008 (10:15) - Marketing
Unilever heeft zijn excuses aangeboden aan de ultra-orthodoxe joodse gemeenschap in Israël voor het optreden van een topless dj op een promotiefeest voor AXE-deodorant. Dat meldt dagblad De Telegraaf. De krant gebruikt een artikel in de Israëlische krant Haaretz als bron. Inmiddels heeft Unilever volgens die krant zijn excuses per brief aangeboden. Maar daar wordt geen genoegen mee genomen. 'De belediging was niet alleen tegen ons gericht, maar ook tegen het seculiere deel van de bevolking', aldus rabbijn Gabriel Papenheim in Haaretz. In de marketingcampagne voor het AXE-feest figureerde dj Niki Belucci topless op aanplakbiljetten. Ze prijkte op de posters met ontbloot bovenlijf, handen op haar schouders waardoor haar borsten deels bedekt zijn met haar armen. Opvallend genoeg behaalt Unilever volgens De Telegraaf een groot deel van zijn omzet in Israël uit de verkoop van producten aan de joods-orthodoxe gemeenschap. Het concern past daarom regelmatig zijn reclamecampagnes aan om niet te provoceren.
De Telegraaf/FZ