AXE brengt vrede
20-01-2014 (08:21) - Marketing
Kan aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen de wereld verbeteren? AXE lanceert een lijn aan mannelijke verzorgingsproducten die bij moet dragen aan meer liefde en verdraagzaamheid: AXE PEACE.
Tijs van Olffen, Brand Manager AXE Nederland: ‘Jongeren zijn zich meer bewust van het leven en van de gevolgen van hun eigen gedrag. Ze willen graag laten zien dat ze solidair zijn met anderen en doen dat bijvoorbeeld online. Het bekende statement ‘Make Love, Not War’ is daarom van alle tijden en sluit aan bij onze merkgedachte. Dit steken we voor deze campagne in een modern jasje, zoals mensen dat van AXE gewend zijn. Met een dikke knipoog en respect. We willen mensen aan het denken zetten.’
AXE support in deze campagne de organisatie Peace One Day, een initiatief van de Britse acteur Jeremy Gilley. Hij richtte de organisatie op om 21 september, de dag die de Verenigde Naties sinds 1981 de Internationale Dag van de Vrede noemt, een dag te laten zijn waarbij er wereldwijd een staakt-het-vuren wordt gehouden. Daarnaast moedigt AXE iedereen aan om zelf ook een initiatief aan te dragen. Tot en met februari kan men via www.axe.nl stemmen op hun favoriete peace initiatief.