Bierbrouwers in het geweer tegen accijnsverhogingen
25-06-2013 (08:18) - Marketing
De brouwers en biertapperijen in Nederland willen de bieraccijnsverhogingen in ons land een halt toeroepen. Uit recent onderzoek van Regioplan naar de omvang van grensoverschrijdende bieraankopen veroorzaakt door bieraccijnsverschillen, blijkt dat de 10% accijnsverhoging per 1 januari 2013, de samenleving meer geld kost dan het de schatkist oplevert. Daarom startte men gisteren met de campagne ‘Stop Bierbelasting.nl’.
Centraal in de campagne staat een korte film en een actiesite waarin de argumenten tegen een nieuwe bieraccijnsverhoging in 2014 helder uiteen worden gezet. Wie het eens is met de campagne, kan dat via een online poll aangeven. De brouwers en biertapperijen hopen op zoveel mogelijk steun voor hun campagne om zo de geplande bieraccijnsverhoging van januari 2014 te voorkomen. De campagne wordt vanaf 1 augustus door de brouwers met veel activiteiten uitgerold.