De Bijenkorf in teken van typografie

07-04-2011 (09:21) - Marketing

Onder de noemer ‘Inspiration’ staat de Bijenkorf zes weken lang in het teken van typografie. De kick-off van Inspiration vindt plaats op 19 april in de Lichthal van de Bijenkorf Amsterdam met een catwalkshow, waarbij de Bijenkorf voor het eerst de Inspiration Award uitreikt aan een jonge ontwerper. Ook lanceert de Bijenkorf een limited Special Editions collectie van verschillende toonaangevende merken zoals FAB, Arma, Hans Ubbink en vanMoof. Daarnaast brengt de Bijenkorf een Inspiration glossy uit vol inspiratie.
 
‘In navolging van 140 jaar de Bijenkorf, presenteren wij dit jaar Inspiration. Wij hebben ons laten inspireren door de klassiekers van de typografie zoals krulletters, grafetti, soundspelling en de chatcode van nu. Inspiration 2011 uit zich in een collectie van bijzondere producten: Special Editions. Hiernaast brengen wij een exclusieve glossy uit vol inspiratie en organiseren wij een evenement dat jonge ontwerpers een podium geeft om hun talenten te laten zien. Door middel van de Inspiration Awards maken jonge Nederlandse ontwerpers en academies kans op het prijzengeld van in totaal 25.000 euro. Ook krijgen de jonge ontwerpers de kans om een product voor Inspiration 2012 te ontwerpen. We bieden de ontwerpers zo een unieke leerervaring en de kans om onze klanten kennis te laten maken met hun eigen visie op productdesign’, aldus Robert Bohemen, Marketing Directeur de Bijenkorf.

Op dinsdag 19 april vindt de start van Inspiration plaats van 16.30 tot 18.00 uur in de Bijenkorf Amsterdam met een catwalkshow, waarbij Nederlandse designacademies op de Bijenkorf en op typografie geïnspireerde ontwerpen presenteren. Deze ontwerpen worden beoordeeld door een vakjury bestaande uit: Directeur Inkoop van de Bijenkorf Edo Beukema, hoofdredacteur Glamour Karin Swerink, fashion designer Sjaak Hullekes, industrieel ontwerper Piet Hein Eek en directeur Dutch Fashion Foundation Angelique Westerhof. De presentatie van de catwalk is in handen van Renate Verbaan.

Van woensdag 20 april tot en met maandag 30 mei kunnen de Bijenkorf Facebookfans Inspiration volgen via de Bijenkorf App en op social media. Op 20 april start de Inspiration Game op Facebook. Zes weken lang gaan spelers online op zoek naar 'missing pieces' van Inspiration productbeelden.
 


Bureaus

Media

Economisch