DE en Jumbo geven koffie- en theeschap make-over
26-10-2011 (08:48) - Marketing
De wereld van koffie en thee is in de supermarkt groot en divers. In een gemiddelde Jumbo kan een consument kiezen uit 175 koffievarianten en zo’n 140 verschillende theeën. Gisteren hebben Douwe Egberts en Jumbo-medewerkers gezamenlijk de ‘koffie en thee winkelstraat’ van Jumbo winkels door het hele land overzichtelijker ingericht om het een nieuwe allure te gegeven.
Douwe Egberts Retail Nederland is dit jaar met de afdeling Shopper Marketing gestart. Een negenkoppige specialistenteam, met zogenaamde Shopper Marketeers, staat in dienst van de totale categorie warme dranken. Het doel is, vanuit een neutrale positie, aan de hand van op maat gemaakte categorieplannen per supermarktformule de totale warmedrankencategorie te laten groeien. Deze omvangrijke schapombouw bij Jumbo is een eerste resultaat na een intensieve samenwerking tussen categorie-experts van beide bedrijven.
Algemeen directeur Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten is enthousiast over de nieuwe ontwikkelingen: ‘Deze kwaliteitsslag in het koffie- en theeschap sluit helemaal aan bij het streven van Jumbo naar de allerbeste kwaliteit, bij alles wat we doen. Dit is des te waardevoller, omdat we klanten met deze schapindeling nog beter van dienst kunnen zijn. Zeker op het gebied van koffie en thee is dit van groot belang. Dit zijn immers producten die vrijwel al onze klanten dagelijks gebruiken.’