Dell overheerst Rotterdam

03-12-2009 (10:01) - Marketing

Na de succesvolle station domination in Kopenhagen, waarbij een duidelijke sales increase zichtbaar was, is er in Nederland in nauwe samenwerking met Kinetic en Mediacom ook gekozen om twee weken lang metrostation ‘Beurs’ in Rotterdam een complete Dell branding te geven. Centraal staan vooral de bijzondere felle kleuren van de Dell Inspiron 15 laptops. Dell, Mediacom, Kinetic en CBS Outdoor benutten hierbij optimaal de creatieve mogelijkheden die het metrostation te bieden heeft. Naast de standaard poster objecten zijn ook o.a. de corridors, wanden langs het perron en de roltrappen bestickerd. Ook is er gebruik gemaakt van ambilight om de kleuren van Dell nog meer naar voren te laten komen.

De campagnedoelstellingen zijn het vergroten van de ‘brand awareness’ voor de producten van Dell onder de primaire doelgroep 20-49 die het openbaar vervoer gebruiken als transportmiddel naar het werk of het (winkel)centrum.

‘We verwachten veel van deze locatie in het midden van winkelend en werkend Rotterdam waar dagelijks zo’n 90.000 reizigers in contact komen met onze al om aanwezige ‘trakteer jezelf’ uitingen’, aldus Jasper Brouwer, Marketing Manager Northern Europe bij Dell.
 


Bureaus

Media

Economisch