DHL Parcel lanceert consumentenapp ‘Mijn DHL’
10-03-2021 (11:35) - Marketing
Met Mijn DHL lanceert DHL Parcel een app om pakketten te volgen, te versturen en de bezorging te kunnen wijzigen. Via de app volgt de ontvanger alle pakketten die via DHL Parcel naar hem onderweg zijn en kan hij tot het laatste moment het bezorgtijdstip of de afleverplek naar wens wijzigen. Bezorging op een plek rondom huis (afgesproken plek) is daarbij een nieuwe service die sinds een half jaar in heel Nederland beschikbaar is. Ook kunnen consumenten eenvoudig een pakket voorbereiden voor (printloos) verzenden.
De Mijn DHL app is beschikbaar in de App Store en Google Play Store en heeft inmiddels een plek in de hitlijst (meest populaire apps) van iOS gekregen naast apps als belastingaangifte, Vinted, Clubhouse en whatsapp.
online en outdoor campagne
Om bekendheid te geven aan Mijn DHL lanceert DHL een online en outdoor campagne.
Via animatiefilmpjes toont de campagne bijvoorbeeld hoe je met de app eenvoudig de bezorging kunt aanpassen. We zien vervolgens de bezorger het pakket neerleggen op een slimme ‘afgesproken plek’ rond het huis van een ontvanger. De full funnel online campagne moet awareness en interesse opwekken en downloads uit de app stores van Apple en Google aanjagen. Ook worden snelwegmasten ingezet. De campagne loopt tot eind april.
Via animatiefilmpjes toont de campagne bijvoorbeeld hoe je met de app eenvoudig de bezorging kunt aanpassen. We zien vervolgens de bezorger het pakket neerleggen op een slimme ‘afgesproken plek’ rond het huis van een ontvanger. De full funnel online campagne moet awareness en interesse opwekken en downloads uit de app stores van Apple en Google aanjagen. Ook worden snelwegmasten ingezet. De campagne loopt tot eind april.
Credits
Opdrachtgever: DHL Parcel Nederland, Tom Janssen en Marleen Ruissen
Bureau: Shoq Creative Studio, Alex Kosman en Oskar Bolhuis
Mediaplanning: Maxlead/Abovo Media, Hanny Hebels en Peter Aangeenbrug
Productie: Artbox Amsterdam, Geert Jansen
Bureau: Shoq Creative Studio, Alex Kosman en Oskar Bolhuis
Mediaplanning: Maxlead/Abovo Media, Hanny Hebels en Peter Aangeenbrug
Productie: Artbox Amsterdam, Geert Jansen