‘Digitaliseren een must voor B2B’

11-12-2013 (08:22) - Marketing

Voor het komende jaar voorziet Marc Woesthuis, directeur van full service internetbureau TriMM, een snelle verschuiving van de achtergebleven delen van de B2B markt richting het digitale domein, met alle gevolgen van dien.
 
In de wat conservatievere takken van de industrie, zoals chemie, olie of gas, zijn in het digitale domein over het algemeen geen front-runners. Nu er echter langzaamaan jongere generaties aan het roer komen te staan bij zowel de bedrijven als haar klanten, begint men ook in deze sectoren in te zien dat een goed doordachte en goed uitgevoerde digitale strategie iets is waar snel in gehandeld moet worden. 
 

‘Je zal daarom in 2014 een enorme behoefte zien ontstaan bij deze industrieën om kennis op te doen en gespecialiseerde mensen in te huren’, voorspelt Woesthuis. ‘B2B loopt achter op B2C in de uitrol van digitale kanalen, maar de moderne klant is gewend om met veel verschillende apparaten op alle tijden van de dag vanaf iedere plek over informatie te kunnen beschikken. Dat is zo in zijn persoonlijke leven en ook in zijn zakelijke hoedanigheid sijpelt deze verwachting door. De achtergebleven sectoren zullen er dus een sprong moeten maken.’ 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch