Eerste social media-kookboek een feit

07-11-2012 (08:35) - Marketing

Uit liefde voor witlof is een aantal Nederlandse witloftelers een campagne gestart om jonge vrouwen te enthousiasmeren vaker met witlof te koken. De I love Witlof Facebook-campagne heeft geresulteerd in het allereerste Social Media Kookboek van Nederland met witlofrecepten. De recepten in het boek zijn geüpload,  gedeeld  en geliked door enthousiaste witloffans van de ‘I love Witlof’ Facebook pagina. 
 
Voor de samenstelling van het boek heeft een jury, te weten chef-kok Arne Ramak en culinair redactrice en styliste Carin Leenders-De Vries, een selectie gemaakt uit de vele geüploade recepten. De jury heeft met name gekeken naar smaak, eenvoud en originaliteit van de ingestuurde recepten.  Ook leveren de witloftelers in het boek een bijdrage met interessante informatie en handige weetjes over de teelt en over de veelzijdigheid van het product zelf.
 

In korte tijd na de lancering van de campagne, telde de I love Witlof Facebook pagina maar liefst 5.300 witloffans. Fans die hun favoriete witlofrecept op de pagina hebben gedeeld, werden beloond met een speciale ‘vind ik lekker’ facebook-ovenhandschoen of een ‘I love Witlof’ kookschort.  


Bureaus

Media

Economisch