Efteling op het Leidseplein

22-04-2011 (09:10) - Marketing

Op het Leidseplein laten de Efteling en JCDecaux Innovate het publiek kennis maken met de magie van Raveleijn. De Abri op het Leidseplein in Amsterdam is omgetoverd tot de stadspoort van Raveleijn, de mysterieuze stad waar kinderen uitgroeien tot ruiters te paard.

De stadspoort van het ‘echte’ Raveleijn is zo natuurgetrouw mogelijk nagebouwd en beslaat een deel van de Abri. Wie door de poort loopt, komt net als in de legende van Raveleijn ineens in een andere wereld terecht. De Abri is namelijk van top tot teen voorzien van visuals die het spannende verhaal dat in de stad wordt uitgebeeld, vertellen. Op een lcd-scherm wordt een presentatiefilm vertoond. De campagne is mogelijk gemaakt door De Efteling en JCDecaux Innovate en is nog te zien tot en met dinsdag 26 april.

Begin deze maand presenteerde de Efteling de nieuwe sensatie Raveleijn, een mysterieuze stad die het decor biedt voor een spectaculaire parkshow. Er zijn vijf à zes voorstellingen per dag waarbij met paarden en echte raven wordt gewerkt. De enorme openluchtarena biedt plaats aan 1.200 bezoekers. Ook vanaf de gaanderijen (terrassen) van restaurant ‘Het Wapen van Raveleijn’ kunnen de bezoekers de voorstelling zien.
 


Bureaus

Media

Economisch