GiG lanceert Orange Anthem Hard Seltzer na rechtszaak
GiG Hard Seltzer, een drankje van bruiswater met 5% alcohol en fruitaroma, lanceert op Koningsdag de Koninklijke GiG: Hard Seltzer met sinaasappelsmaak. Het idee werd geboren uit een rechtszaak tegen het bedrijf.
Op Koningsdag wordt de Koninklijke GiG gelanceerd op de festivals Loveland van Oranje in Amsterdam, Free your Mind in Arnhem en Breda, op Kingsland in Amsterdam, Rotterdam en Groningen en is tevens verkrijgbaar bij Helden van Oranje in Groningen.
Rechtszaak
Het idee voor de GiG Orange Anthem ontstond toen het bedrijf een rechtszaak aangespannen kreeg door het grootste Hard Seltzer merk ter wereld, want het ontwerp leek te veel op dat van hen. Ook mocht GiG alvast beginnen met het berekenen van de te betalen schadevergoeding. De broers gingen met de tegenpartij in gesprek en een aanpassing bleven er honderdduizenden lege blikken over met het oude design. Het bedrijf besloot hiermee een speciale Koningsdag editie met een oranje sleeve te maken.
Millenial drankje
Co-founder Bob Ponsen vertelt waarom hij denkt dat merken zoals Heineken en Coca Cola nog niet zo succesvol zijn met de verkoop van hard seltzers: “Zij hebben niet de binding met de doelgroep die wij hebben. Mijn broer en ik zijn ervan overtuigd dat GiG de populairste drank onder Millennials en Gen Z gaat worden. Het komende festivalseizoen is een uitgelezen kans om GiG Hard Seltzer onder de aandacht te brengen. Een kans die normaal gesproken alleen voor grote corporates is weggelegd, dus het is geweldig om te zien dat festivalorganisatoren de drank omarmen. Hard Seltzer is verfrissend en koud in blik op z’n best – en juist dat is op festivals heel handig. Koeling is geen probleem en je hebt geen bekers nodig!”
De Koninklijke GiG-editie is een Hard Seltzer met sinaasappelsmaak, een alcoholpercentage van 5% en 0,5g suiker per 100ml in een oplage van 150.000.