Hoe lanceer ik mijn product in Duitsland?
27-08-2013 (00:00) - Marketing
Hoe Nederlandse ondernemers hun product of dienst het beste in Duitsland kunnen introduceren staat centraal tijdens het seminar ‘PR en reclame in Duitsland’ van de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK). Het seminar vindt plaats op 25 september uur bij het Goethe-Instituut in Amsterdam.
‘Voor succesvolle PR in Duitsland is een taalkundig foutloze reclameboodschap die op basis van een uitgebreide marktscan doelgericht wordt verspreid van groot belang’, zegt Frank Wöbbeking van het Duitse PR-bureau Mediamixx, de docent van het seminar. Zelfs het beste Nederlandse product zal in Duitsland zonder goede voorbereiding floppen. PR en reclame vormen dan ook elementaire bouwstenen voor zakelijk succes over de grens. Tijdens dit seminar komen de meest gebruikelijke Duitse PR-en reclame-instrumenten aan bod.
De training is bedoeld voor vertegenwoordigers van Nederlandse bedrijven en organisaties, die hun activiteiten in Duitsland met doelgerichte PR en reclame willen ondersteunen. Aangezien het seminar gedeeltelijk in het Duits wordt gegeven, is het van belang dat de deelnemers over voldoende kennis van de Duitse taal beschikken.