Inhaakadvertentie Randstad favoriet

22-04-2011 (09:12) - Marketing

De inhaakadvertentie van Randstand is het best beoordeeld door consumenten. De advertentie scoort goed op alle fronten en wordt als leuk en origineel ervaren. Dat blijkt uit de eerste resultaten van de inhaakwedstrijd die Telegraaf Media Nederland voor 2011 houdt onder alle inhakers. Expert en Dixons hebben een tweede en derde plaats in de ranking.

In 2009 en 2010 heeft Telegraaf Media Nederland veel ervaring opgedaan met onderzoek naar inhakers. Daaruit is gebleken dat inhakers meer opvallen, beter worden herinnerd en effectiever zijn dan gewone advertentie. Telegraaf Media Nederland organiseert in 2011 een inhaakwedstrijd “De Wakkere Inhaker” en onderzoekt één jaar lang iedere inhaakadvertentie in De Telegraaf, Spits en het online netwerk. Aan het einde van 2011 wordt de best scorende inhaakadvertentie uitgeroepen tot De Wakkere Inhaker 2011.

De inhakers worden periodiek onderzocht, steeds met een steekproef van circa 150 personen. Criteria waar de consument de uitingen op beoordeeld zijn: reclameherinnering, merkcommunicatie, waardering zoals leuk origineel, spraakmakend, sympathiek. Daarnaast wordt de logische link naar de gebeurtenis beoordeeld. Randstad heeft de hoogste score gehaald van alle inhakers in het eerste kwartaal 2011. Dit is de top 10:

1.     Randstad
2.     Expert
3.     Dixons
4.     Plus
5.     L’Oreal
6.     Kras
7.     Essent
8.     Vodafone
9.     Staatsloterij
10.  D-Reizen


 


Reacties

This forum nedeed shaking up and youÂ’ve just done that. Great post!
Bayle @ 23-05-2011 18:11 uur

Bureaus

Media

Economisch