Mannen communiceren beter
02-12-2009 (09:44) - Marketing
Luc van Beers, Frans van der Avert en Jan Driessen zijn de winnaars van de verkiezing van de Communicatieman/vrouw van het jaar 2009. Tijdens een feestelijke en drukbezochte avond in het Amsterdamse Krasnapolsky hotel werd ook een publiekslieveling gekozen. Deze eretitel ging naar Baukje ter Huurne, manager interne communicatie van Essent.

Luc van Beers, oprichter en managing partner van Proof Reputation consultancy, concept & creation, won in de categorie Bureaus. De jury was onder de indruk van het persoonlijke verhaal van Van Beers en zijn betrokkenheid. In de categorie Non Profit ging de prijs naar Frans van der Avert, hoofd communicatie, educatie en marketing Hermitage Amsterdam. De jury prees met name de uitgewerkte doelgroepbenadering rondom de opening van het museum.
De jury kende in de categorie Profit de prijs toe aan Jan Driessen, directeur communicatie Nederland Aegon vanwege de onder zijn leiding ontwikkelde campagne 'Eerlijk over...' De jury oordeelde dat het uitgangspunt eerlijkheid in deze tijd bijzonder en tegelijkertijd gewaagd is.
De prijs voor de publiekslieveling ging naar Baukje ter Huurne van Essent. De meerderheid van de aanwezigen in het Krasnapolsky hotel in Amsterdam oordeelde dat haar prestatie én presentatie de titel Communicatievrouw van het jaar 2009 verdiende.
Molly Melching, executive director Tostan, ontving een eervolle vermelding voor het onder haar leiding geboekte succes in Senegal om vrouwenbesnijdenis te voorkomen.