McDonald’s start campagne voor het Ronald McDonald Kinderfonds
30-10-2017 (14:05) - Marketing
McDonald’s start vandaag de campagne in opmaat naar McHappy Day met een film waarin vijf kinderen over hun eigen ervaring met het Ronald McDonald Kinderfonds vertellen.
Op 22 november is het voor de tweede keer McHappy Day. Op deze speciale dag wordt het betekenisvolle werk van het Ronald McDonald Kinderfonds met speciale aandacht in het zonnetje gezet. Van elke bestelling doneert McDonald’s op die dag een bedrag aan het Kinderfonds en maakt McDonald’s bovendien bekend hoeveel nachtjes slapen in een Ronald McDonald Huis haar gasten het afgelopen jaar bij elkaar gespaard hebben met de aankoop van een Happy Meal. McDonald’s is ruim 30 jaar een partner van het Kinderfonds.
Na het succes van vorig jaar viert McDonald’s dit jaar op 22 november opnieuw McHappy Day. Om deze dag nog specialer te maken start vandaag de campagne, waarin kinderen de hoofdrol spelen die langdurig in het ziekenhuis hebben gelegen. Er is een emotionele film gemaakt waarin de kinderen vertellen wie zij het liefste dichtbij hebben als zij plotseling in het ziekenhuis liggen; dat zijn hun papa en mama. Met deze campagne geeft McDonald’s haar partnership met het Ronald McDonald Kinderfonds nog eens extra aandacht.