Meeste Like-en-winacties verlopen niet eerlijk

13-08-2013 (08:26) - Marketing

Het merendeel van de Nederlandse like-en-winacties verlopen niet eerlijk, laat Like2win weten. Het bedrijf komt daarom met twee nieuwe gratis diensten die er voor zorgen dat like-en-winacties eerlijk verlopen. Door middel van een unieke registratie technologie en een nieuw online lotingsyteem.
 
Like2win.nl is een nieuwe verzamelwebsite in de Benelux en het Verenigd Koninkrijk, Like2win.co, waar bezoekers iedere dag eenvoudig kunnen deelnemen aan de laatste like-en-win acties van Facebook. Like2win is deze zomer live gegaan en heeft op dit moment bijna 5.000 leden en €85.000 aan prijzen.
 
Naast het adverteren op Facebook is het gebruik maken van de gratis mogelijkheid om like-en-winacties op te zetten nog steeds het meest populair onder bedrijven. Cijfers hierover zijn er niet aangezien deze wedstrijden niet worden gereguleerd en los staan van Facebook. Er wordt geschat dat er op dit moment 35 miljoen Facebook competities wereldwijd lopen.
 
Naar schatting lopen 85% van deze acties niet via, de door Facebook verplichte, Facebook win applicatie. Zonder deze applicatie is het onmogelijk om een eerlijke like-en-winactie te organiseren. Het is namelijk niet mogelijk om alle likes terug te zien waardoor een eerlijke loting niet kan plaats vinden. Dit kan wel met een Facebook win applicatie. 
 
Mede-oprichter Joep Verbunt: ‘Het verbaast ons hoeveel van de wedstrijden in Nederland niet volgens de 'Facebook promotie guidelines' worden gehouden. In het Verenigd Koninkrijk voldoet het merendeel van de winacties juist wel aan deze Facebook regels. Wij vermoeden dat Facebook deze markt beter kan controleren omdat de Facebook monitoring software nog met name Engelstalig is. Het zal een kwestie van tijd zijn voor dat de eerste Nederlandse bedrijfspagina's op zwart gaan door het schenden van de Facebook promotie regels.’
 
Like2win komt met twee gratis diensten die een eerlijke like-en- winactie garanderen. Naast het aanbieden van een gratis Facebook win applicatie aan haar klanten, de organisatoren van de win-acties, heeft het bedrijf een registratie technologie ontworpen waar alle likes & share handelingen worden geregistreerd. Verbunt legt uit: ‘Dit systeem kan precies zien wie wat geliked of gedeeld heeft. In de toekomst geeft ons dit ook de mogelijkheid om onze klanten per like/share (CPA, Cost Per Action) af te rekenen. Ons businessmodel ligt namelijk bij het genereren van echte Facebook fans voor de bedrijfspagina's van onze klanten.’
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch