NBTC en Transavia lokken Italianen en Spanjaarden
30-10-2012 (08:41) - Marketing
Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en transavia.com werken dit jaar intensiever samen in de promotie van Nederland. De twee organisaties bundelen de krachten om de Spaanse en Italiaanse toerist te verleiden een bezoek aan Nederland te brengen.
De samenwerking richt zich specifiek op Italianen en Spanjaarden die voor een stedentrip of voor onze iconen naar Nederland reizen. In 2011 waren dit in totaal ruim 400.000 bezoekers die hier zo’n 195 miljoen euro uitgaven. Andrew van der Feltz, directeur Business Development & Operations bij het NBTC: ‘Deze samenwerking met transavia.com past binnen onze strategie om zoveel mogelijk relevante (inter)nationale partners en middelen te bundelen om de marketingkracht voor de bestemming Nederland te vergroten. Bovendien hebben we in zowel Spanje als in Italië de grootste online boekingssites betrokken om zo onze slag- en marketingkracht extra te vergroten