NBTC Holland en Airbnb slaan handen ineen
26-11-2014 (07:32) - Marketing
NBTC Holland Marketing en Airbnb starten met een gezamenlijke promotiecampagne om meer toeristen naar Nederland te trekken.
Het gaat om een online bannercampagne in het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en Duitsland. Op de grootste landelijke nieuwssites worden Airbnb-slaapplekken in Utrecht en Den Haag gepromoot. NBTC is daarmee de eerste nationale toeristische organisatie (NTO) die samenwerkt met Airbnb.
Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: ‘Om ons marktaandeel uit te breiden en zelfs te behouden, is het van belang om nieuwe initiatieven op de voet te volgen en te ondersteunen waar deze van toegevoegde waarde zijn voor het inkomend toerisme. Airbnb voorziet in de behoefte van een groeiende groep reizigers, vandaar dat wij graag met ze samenwerken. Gezamenlijk willen we ervoor zorgen dat de nieuwe groep reizigers een ‘leven als een local’ ervaring kan opdoen.’
In het Toekomstperspectief Destinatie Holland schetst NBTC de verwachting dat er in 2025 16 miljoen buitenlandse gasten in Nederland kunnen verblijven. Deze groeiende bezoekersstroom in combinatie met beperkingen in het beschikbare aanbod leiden ertoe dat spreiding in tijd en ruimte meer aandacht vraagt.