NCOI: kwart van de werknemers wil ander werk

NCOI: kwart van de werknemers wil ander werk

10-11-2022 (15:54) - Marketing

NCOI onderzocht in hoeverre werknemers op dit moment blij zijn met hun baan, en daaruit blijkt dat maar liefst een kwart van werkend Nederland ander werk wil. Het opleidingsbedrijf is daarom een nieuwe campagne gestart in samenwerking met creatief bureau Wefilm, om werknemers te motiveren hun ambitie te volgen en te gaan voor wat ze echt willen.

Met onder meer online video’s, display en gratis loopbaancoaching hoopt de opleider werkend Nederland te helpen met een eerste stap.

Gratis assessments en loopbaancoaching

Sven Tump, directeur bij NCOI Opleidingen: “Zeker nu er zoveel kansen liggen op de arbeidsmarkt, willen wij mensen helpen om erachter te komen wat ze echt willen en wat ze nodig hebben om daar te komen. Een opleiding kan helpen, maar is natuurlijk niet het enige wat kan helpen. Daarom bieden we nu gratis assessments en loopbaancoaching aan voor een ieder die dat nodig heeft. Ook roepen we organisaties op om actiever het gesprek aan te gaan met hun werknemers. Durf gewoon de vraag te stellen of iemand gelukkig is in wat ze doen.”

'Ambitie'

Ook is onderzocht wat ‘ambitie’ vandaag de dag betekent voor werknemers. Waar de term voor een lange periode vooral werd geassocieerd met ‘carrière maken’ en ‘hogerop komen’, is de betekenis inmiddels veranderd. Anno 2022 associeert bijna een kwart van werkend Nederland ambitie met ‘gelukkiger worden in wat je doet’, gevolgd door ‘gaan voor wat je écht wilt’. Tump: “Werk is inmiddels voor velen zoveel meer dan alleen het hebben van een betaalde baan. Het kan de plek zijn voor zowel persoonlijke als professionele groei, mits je op de juiste plek zit. Des te belangrijker is het om te weten wat je wilt en hoe je daar komt."

Campagne

De campagne laat mensen nadenken over hoe gelukkig zij zijn in hun werk en of zij hun ambitie volgen, en stimuleert mensen om te gaan voor wat ze echt willen. Centraal staat een online filmserie waarin werkend Nederland op straat wordt gevraagd naar werkgeluk en ambitie. Ook daar blijkt uit de eerlijke antwoorden dat ambitie voor iedereen iets anders betekent. Met het aanbieden van vrijblijvende assessments en loopbaancoaching wil NCOI werkend Nederland ondersteunen in het maken van beslissingen die bijdragen aan hun eigen werkgeluk.

 

Credits

Client: NCOI Opleidingen
Client responsible: Ilse de Cloe, Tessa van Wandelen
Agency: Wefilm
Creative Director: Ruben Cusell
Client Lead: Nadia Wisse, Senne Hartskeerl
Producer: Koen van der Knaap
Media Director: Rocco Stallvord
Campaign lead: Marlena Fishell
Director: Juliette Stevens
Director of Photography: Nanko Goeting
Edit: Nick Rozenberg
PR: Blyde

 


Bureaus

Media

Economisch