Nielsen: QR code nog weinig toegepast

08-09-2011 (09:06) - Marketing

Adverteerders maken nog weinig gebruik van Quick Response codes (QR-code) in hun printadvertenties.

 
Nielsen heeft gedurende juli en augustus 2011 bijgehouden hoe vaak een QR-code afgebeeld stond in advertenties in dagbladen en tijdschriften. In slechts 0,5% van het totaal aantal advertenties in die periode stond het blokje met de twee dimensionale streepjescode vermeld. Verhoudingsgewijs stonden met een aandeel van 2,2% de meeste QR-codes in advertenties in gratis dagbladen. Dat is op zich logisch, omdat mensen die kranten lezen als ze onderweg zijn met het openbaar vervoer. Met een mobiele telefoon met camera en internettoegang kunnen lezers onderweg al aanvullende informatie bij de advertentie opvragen, meedoen met een actie of direct tot aankoop overgaan.
 

Reacties

Ik ben ook erg benieuwd naar hoeveel het gebruik van QR-codes. Is dat ook zo weinig?
martijn @ 08-09-2011 10:08 uur

Bureaus

Media

Economisch