Nog steeds onduidelijkheid over bel-me-niet-register

17-04-2012 (08:51) - Marketing

Uit een enquête onder leden van het RADAR testpanel blijkt dat het bel-me-niet-register een groot succes is. Maar liefst 86% van de 63.000 respondenten staat ingeschreven. Tevens blijkt dat er grote misverstanden zijn.
 
Zo denkt 48% van de respondenten dat, als je ingeschreven staat bij het bel-me-niet-register, je dan ook niet gebeld mag worden door bedrijven waar je (ex)klant van bent. Dit is niet juist. 84% van de mensen die ingeschreven staat, vindt het vervelend gebeld te worden door bedrijven waar zij (ex)klant zijn. Hier is eenvoudig een einde aan te maken door het “recht van verzet”. Consumenten mogen in het telefoongesprek aangeven dat zij niet meer gebeld willen worden, en bedrijven dienen dan direct het nummer te schrappen. Consumenten hoeven niet te wachten op bandjes aan het einde van het gesprek, maar kunnen dat direct regelen. Helaas kent 84% van de mensen het "recht van verzet" niet.
 

Volgens de leden van het RADAR testpanel vraagt 50% van de bedrijven niet expliciet of er nogmaals gebeld mag worden, en wordt 44% van de mensen die ingeschreven staat in het register toch gebeld door bedrijven waar niet expliciet toestemming aan gegeven is of waar zij geen ex-klant zijn. De misverstanden komen kennelijk niet alleen voor bij de consument. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch