Ook Belgen shoppen steeds meer online

10-10-2011 (08:57) - Marketing

BeCommerce, de Belgische zusterorganisatie van Thuiswinkel.org, maakte onlangs de resultaten bekend van hun studie naar e-commerce in België. Uit deze studie, uitgevoerd door onderzoeksbureau iVox onder 175 BeCommerce-leden, blijkt dat ook in België online verkoop steeds meer wordt gezien als een volwaardig verkoopkanaal. Zeventig procent van de respondenten verwacht in 2011 een groei van veertig procent in hun online verkopen ten opzichte van 2010.  

Uit de resultaten blijkt dat steeds meer Belgische bedrijven alleen verkopen via internet. Het marktaandeel van de 'multi-channel players' (bedrijven met meerdere verkoopkanalen, zowel online als offline) daalt naar 46% tegenover 65,9% in 2009. De 'pure-players', bedrijven die uitsluitend via internet verkopen, domineren de markt met 54% marktaandeel (tegenover 34,1% in 2009). 

 


Bureaus

Media

Economisch