Papieren folder verliest van digitaal

27-11-2013 (08:19) - Marketing

Reclamefolder.nl ziet dat retailers hun reclamefolders steeds meer digitaal aanbieden, online of via een app. Daarmee onderschrijft deze site de berichten eerder deze week, dat de populariteit van papieren reclamefolders afneemt ten gunste van digitale edities.
 
‘Reclamefolders met productaanbiedingen blijven populair in Nederland’, zegt Joost Rueck van Reclamefolder.nl. ‘Uit cijfers van marktonderzoekbureau Gfk blijkt dat de helft van alle Nederlanders reclamefolders leest en zij doen dat steeds vaker digitaal. Het aantal gebruikers op het platform stijgt maandelijks, net als het aantal aangeboden folders. De afgelopen maand is er 16.500.000 keer een reclamefolder geraadpleegd. Dezelfde periode vorig jaar was dat nog 8.000.000.’
 
De website reclamefolder.nl heeft meer dan 1,5 miljoen bezoekers per maand en de gratis Reclamefolder app is al bijna 1 miljoen keer gedownload. Voor retailers is dit een mogelijkheid voor een groot online bereik.
 

 


Reacties

1,5 miljoen bezoekers per maand tegenover 6 miljoen huishoudens die iedere week een pakket folders krijgen. De digitale folder heeft nog een lange weg te gaan.
peter @ 27-11-2013 16:50 uur

Bureaus

Media

Economisch