Pepsi Kick beleeft primeur in Nederland
15-06-2012 (08:23) - Marketing
Pepsi komt met een nieuw product op de markt, de colaproducent lanceert Pepsi Kick. Pepsi Kick is de eerste suikervrije cola met extra cafeïne in Nederland en komt op de markt in een beer-bottle verpakking van 50cl met een zwarte sleeve. Het in de markt zetten van Pepsi Kick past bij de strategie van Pepsi, waarbij het merk consumenten wil inspireren met innoverende producten en campagnes.
Nederland is het eerste Europese land waar Pepsi Kick op de markt komt. Eerder werd de frisdrank in 2009 succesvol geïntroduceerd in Mexico. In het eerste jaar wist Pepsi daar met Pepsi Kick 44 procent van het marktaandeel van energydranken in te nemen. Pepsi Kick is de eerste Nederlandse productintroductie binnen het colasegment van Pepsi in negentien jaar. De laatste innovaties waren Pepsi Light (1981) en Pepsi Max (1993). Wereldwijd introduceerde Pepsi als eerste deze suikervrije cola-varianten.
Na een langere tijd minder zichtbaar te zijn geweest in de media, komt Pepsi in 2012 terug met nieuwe campagnes die Pepsi met name bij jongeren weer op de kaart moeten zetten. Dit voorjaar deed Pepsi dit met de ‘Kick in the Mix’ campagne, nu gevolgd door de campagne ter lancering van Pepsi Kick. Beide campagnes maken deel uit van de Pepsi ‘revival’ en met het in de markt zetten van Pepsi Kick, maakt de colaproducent haar volgende stap in Nederland. Pepsi Kick wordt verpakt in een beer-bottle van 50cl met zwarte sleeve. De communicatie-uitingen van FHV BBDO zijn vormgegeven door de bekende Spaanse illustrator Alex Trochut.