Peroni en Ferrari gaan samenwerking aan

Peroni en Ferrari gaan samenwerking aan

30-01-2024 (13:00) - Marketing

Peroni Nastro Azzurro 0.0%, het premium Italiaanse biermerk van Asahi Europe & International, heeft vandaag een nieuwe wereldwijde samenwerking met Ferrari aangekondigd.

De meerjarige samenwerking zal Peroni Nastro Azzurro 0.0% een nieuw hoofdstuk laten ingaan naast de Scuderia Ferrari en de Ferrari Challenge Trofeo Pirelli series, waarmee het motorsport partnership wordt voortgezet. Een voorbestemde relatie tussen twee Italiaanse iconen, de samenwerking zal de passie en stijl van zowel Peroni Nastro Azzurro 0.0% en Ferrari vieren en streeft ernaar om de race-ervaring voor fans over de hele wereld te verhogen.

Liefdesbrief

Om de samenwerking te vieren en alvast vooruit te kijken naar de mooie momenten die komen, onthult Peroni Nastro Azzurro 0.0% vandaag een gelimiteerde oplage van Tifosi Nastro Azzurro 0.0%; een liefdesbrief aan de Scuderia Ferrari fans, de Tifosi, die we eren voor hun grote passie op de F1 race grid. Ter ere van het eerste jaar van de samenwerking zijn er 2.024 flessen Tifosi Nastro Azzurro 0.0% geproduceerd, waarbij elke fles individueel genummerd is van 1 tot 2.024 flessen. Tifosi Nastro Azzurro 0.0% flessen zullen verkrijgbaar zijn in Italië, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, de Verenigde Staten, Canada, Singapore, Roemenië en Australië en dus niet in Nederland.

Samenwerking met fans

Paolo Lanzarotti, Chief Executive Officer bij Asahi Europe & International: "We zijn ongelooflijk trots om vandaag onze nieuwe wereldwijde samenwerking met Ferrari te lanceren. Door middel van dit partnerschap zijn we van plan om elk moment nog mooier te maken voor de fans die deze sport zo speciaal maken en die de passie en flair belichamen die zo essentieel zijn voor zowel Peroni Nastro Azzurro 0.0% als Ferrari. Met de lancering van onze limited edition Tifosi Nastro Azzurro 0.0% flessen, beginnen we deze samenwerking precies zoals we van plan zijn door te gaan - een viering van en samenwerking met de fans."

Wereldtoneel

Frédéric Vasseur, Team Principal bij Scuderia Ferrari: "We zijn zeer verheugd om de samenwerking tussen Scuderia Ferrari en Peroni Nastro Azzurro 0.0% aan te kondigen. Het feit dat beide merken zichtbaar zijn in de top van de autosport draagt bij aan een sterke zichtbaarheid van Italië op het wereldtoneel. Onze twee grote bedrijven hebben veel waarden gemeen, zoals oog voor detail en stijl, maar ook het vermogen om traditie en innovatie te combineren op onze respectievelijke gebieden. Ik kijk uit naar onze samenwerking met Peroni Nastro Azzurro 0.0%, die voor beide partijen een groot succes zal blijken te zijn."

Tijdens de samenwerking zal Peroni Nastro Azzurro 0.0% zichtbaar zijn, inclusief branding op de auto's en de uniformen van de coureurs van Scuderia Ferrari. Het Italiaanse biermerk zal ook samenwerken met Scuderia Ferrari om op maat gemaakte sociale media content te creëren als een speciale groet aan de fans die speciale toegang biedt tot het team en de Italiaanse passie in hen allen losmaakt.

Korte film

De korte film (The Brake In), die vandaag is uitgebracht, toont Scuderia Ferrari-coureurs Charles Leclerc en Carlos Sainz die de Birra Peroni-brouwerij binnengaan onder leiding van niemand minder dan teambaas Fred Vasseur. Peroni Nastro Azzurro 0.0% zal ook samenwerken met de Ferrari Challenge Trofeo Pirelli series. Ferrari Challenge Trofeo Pirelli is het meest gerenommeerde single-marque kampioenschap, dat al meer dan 30 jaar droomauto's en gewaardeerde coureurs samenbrengt op 's werelds meest pittoreske circuits. Peroni Nastro Azzurro 0.0% zal ook zichtbaar zijn op Ferrari Challenge Trofeo Pirelli evenementen via branding touchpoints.

Alcoholvrij portfolio

De samenwerking speelt een rol in de ambities van het moederbedrijf van het merk Peroni, Asahi Europe & International - waar ook Grolsch onder valt - , om in 2030 20% van hun portfolio uit alcoholvrije producten te laten bestaan en is perfect gepositioneerd om de toegenomen vraag van consumenten naar alcoholvrije dranken te ondersteunen.  De samenwerking is in lijn met de ambitie van moederbedrijf Asahi Europe & International om tegen 2030 20% van hun portfolio te besteden aan alcoholvrije producten. Wereldwijd groeide het volume van alcoholvrije en alcoholarme dranken in 2022 met 9% en de verwachting is dat de groei in 2027 meer dan 7% op jaarbasis zal bedragen. 


Bureaus

Media

Economisch