Philips onthult nieuwe koers en logo
14-11-2013 (08:33) - Marketing
Philips heeft zijn nieuwe merkpositionering bekendgemaakt, die voortbouwt op een lange traditie van zinvolle innovaties. In het kader van de herpositionering heeft Philips de nieuwe brandline ‘Innovation and you’ geïntroduceerd, die voortkomt uit de overtuiging dat innovatie alleen zinvol is als deze tegemoetkomt aan de behoeften en verlangens van mensen. Tegelijkertijd is de nieuwe vormgeving gepresenteerd van het alom bekende schildembleem op de gevel van het Philips-hoofdkantoor in Amsterdam.
‘Sinds we meer dan 120 jaar geleden onze eerste gloeilamp op de markt brachten, zit innovatie ons in het bloed’, aldus Frans van Houten, Chief Executive Officer van Philips. ‘Volgens ons vormt deze nieuwe merkpositionering een veel betere weergave van de missie van Philips: het leven van mensen verbeteren door middel van zinvolle innovaties. Als technologiebedrijf zetten wij ons in om innovaties te realiseren die onze toekomstige groei ondersteunen en wezenlijke betekenis hebben voor mensen. We willen de gezondheidszorg betaalbaarder en toegankelijker maken door middel van innovatie. Onze energiezuinige LED-verlichtingsoplossingen dragen bij aan het welzijn van mensen en maken de wereld duurzamer. Onze lokaal relevante consumentenproducten en -diensten verbeteren de kwaliteit van leven, de gezondheid en het welzijn van mensen over de hele wereld. Daar staat ons merk voor.’
Het schildembleem, het wereldwijd bekende beeldmerk dat de onderneming al sinds 1934 voert, is terug. Het schild was destijds bedoeld om te verbeelden hoe innovatieve radiocommunicatie het leven van mensen verbeterde doordat de radio hen dichter bij elkaar bracht dan ooit voor mogelijk was gehouden. Ook in deze tijd blijft dit alom bekende beeldmerk symbool staan voor innovatie en betrouwbaarheid.
Het nieuw vormgegeven schild krijgt een belangrijke rol in de nieuwe merkidentiteit, omdat een merk in deze tijd niet zonder een tot het gevoel sprekend embleem kan. De bekende elementen zijn gehandhaafd, maar hebben nu een moderne, 21e-eeuwse uitstraling die beter geschikt is voor digitale media en mobiele kanalen.