Plantaardig ijsmerk IJsbaart verandert naam naar GooDoo

Plantaardig ijsmerk IJsbaart verandert naam naar GooDoo

13-01-2025 (12:26) - Marketing

Ijsbaart gaat voortaan verder als GooDoo. Deze naamswijziging markeert een nieuwe fase voor het ijsmerk van eigen bodem, terwijl het blijft bouwen aan haar missie om mensen bewust te laten genieten van 100% plantaardig ijs.

Met de introductie van de nieuwe naam en logo is de rebranding voltooit, die vorig jaar werd ingezet in samenwerking met brandingbureau Prosper & Bloom. De nieuwe visuele elementen zijn ontworpen door de getalenteerde illustrator Vincent Sapthu. 

Het vertrekpunt voor deze nieuwe naam is actie en optimisme: go do. Door daar o’s aan toe te voegen, kreeg het idee extra lading: good – iets goeds doen – en good stuff, verwijzend naar de kwaliteit en smaak van onze producten. Deze visuele upgrade straalt de optimistische ‘yes’-mentaliteit uit die het merk kenmerkt en sluit naadloos aan bij de missie van Goodoo.

"Onze nieuwe naam weerspiegelt de optimistische en avontuurlijke instelling waarmee we grenzen blijven verleggen," zegt Roderick Verplanken, mede-eigenaar van Goodoo. "Met Goodoo willen we niet alleen een breder publiek aanspreken, maar ook onze toewijding aan een betere wereld onderstrepen. Elk ijsje is een stap naar een koelere aarde."

Hetzelfde assortiment, nieuwe verkooppunten

Het assortiment van Goodoo blijft ook trouw aan de missie om bewust genieten toegankelijk te maken voor iedereen. Naast plantaardige roomijsproducten biedt Goodoo ook fruitijsjes zonder toegevoegde suiker. 

Goodoo blijft verkrijgbaar bij de bekende verkooppunten zoals Albert Heijn, Crisp en Landmarkt, en zal vanaf 2025 ook te vinden zijn bij nieuwe retailers. Het merk blijft daarnaast samenwerken met ziekenhuizen zoals het Maxima en AMC voor zorggerichte producten. Bovendien zet Goodoo de eerste stappen richting een uitbreiding naar België


Bureaus

Media

Economisch