Recordaantal ‘Lenticulars’ waarschuwen ouder en kind

15-04-2011 (09:26) - Marketing

Op 300 locaties in Nederland zijn lenticular-posters geplaatst, waarop gevaarlijke huishoudchemicaliën in een oogwenk veranderen in kleurrijke speelartikelen en snoepgoed. Niet eerder is in Nederland zo‘n grote hoeveelheid lenticulars geplaatst binnen één campagne.

Een sprayfles schoonmaakmiddel is geen draakje om mee te spelen en vaatwasblokjes zijn geen snoepjes. Maar kinderen zien dingen anders, voor hen is nagenoeg alles speelgoed. Consument en Veiligheid vond in reclamebureau Lemz, Stroom Mediacommunicatie en JCDecaux de partners die dit voor de consument inzichtelijk konden maken.

De lenticulars bevatten twee beelden, die dusdanig zijn gedrukt dat afhankelijk van waar je staat één van de twee afbeeldingen zichtbaar is. Naarmate de zichthoek verandert, omdat je loopt, fietst of in de auto zit, lopen de beelden in elkaar over. In dit geval veranderen huishoudchemicaliën in kinderspeelgoed en snoepjes.

Om een maximaal bereik onder ouders van jonge kinderen te garanderen, heeft JCDecaux voor deze campagne een tailor-made netwerk samengesteld met 300 Abri’s en Mupi’s op een steenworp afstand van kinderdagverblijven en crèches in grote steden. Alle objecten bevinden zich binnen 150 meter van kinderopvangvoorzieningen, op locaties waar ouders bijna dagelijks langskomen.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch