Smartphone steeds belangrijker voor bedrijven

30-03-2011 (09:29) - Marketing

Het grote publiek in Nederland heeft de smartphone omarmd. Nederland maakt daardoor een enorme inhaalslag in vergelijking met de ons omringende landen. De techniek is steeds gebruikersvriendelijker geworden en de toepassingen worden steeds interessanter. 2011 is het jaar van de smartphone.

In 2010 maakte 28% van de Nederlandse mobiel internetters bijvoorbeeld gebruik van sociale netwerken op de mobiel. Dit percentage is inmiddels gestegen naar 39%. Nederland loopt hiermee in tegenstelling tot het verleden niet meer achteraan in Europa, maar zit keurig in de middenmoot.

Dit neemt niet weg dat in de opkomende markten inmiddels de helft van de mobiele internet gebruikers actief is op sociale netwerken. Zij gebruiken hun telefoons voor ‘bijna alles’.

‘De mobiele telefoon begint wereldwijd steeds meer het belangrijkste apparaat te worden voor internet toegang en communicatie, vooral in de opkomende markten. Entertainment en multimedia toepassingen zijn essentieel om betrokkenheid van de consument te behouden’, zegt Martin Warmelink, directeur Technology & Media van TNS NIPO (het Nederlandse bureau van TNS).

Het wereldwijde onderzoeksbureau TNS lanceerde gisteren TNS Mobile Life 2011. Mobile Life is ’s werelds grootste onderzoek naar de hedendaagse mobiele consument ooit. TNS Mobile Life, dat nu voor het zesde jaar loopt, is het resultaat van meer dan 25.000 uur aan interviews met meer dan 34.000 respondenten in 43 landen.
 


Bureaus

Media

Economisch