Spotify en Coca-Cola gaan wereldwijd partnerschap aan

19-04-2012 (08:45) - Marketing

Spotify en Coca-Cola kondigen een veelzijdig strategisch partnerschap aan. Hiermee wordt de wereldwijde grootte en het bereik van Coca-Cola gecombineerd met Spotify’s muziek technologie platform, zodat consumenten over de hele wereld onbegrensde toegang hebben tot de muziek waarvan ze houden. De samenwerking biedt fans de mogelijkheid om nieuwe muziek te ontdekken, wereldwijd contact te zoeken met andere muziek liefhebbers en e rvaringen te delen met vrienden, zowel online als offline.
 
‘Coca-Cola is het meest erkende en gerespecteerde merk ter wereld en we zijn er trots op om hun muziekpartner te zijn’, zegt Daniel Ek, oprichter en CEO van Spotify. ‘Spotify en Coca-Cola geloven beiden dat muziek, technologie en creativiteit mensen over de hele wereld kan verbinden.’
 
In het kader van het partnerschap, zal Coca-Cola ook gebruik maken van de Spotify API en het platform om muziekliefhebbers te bereiken via de verschillende toepassingen. Hiervan werd de eerste gebouwd door onafhankelijke ontwikkelaars tijdens een tweedaagse Spotify / Coca-Cola ‘hacker den’, gehouden in New York op 14 en 15 april. De nieuwe applicatie wordt voor de Olympische Spelen van 2012 in Londen onthuld.
 

Nu Spotify verkrijgbaar is in 13 landen, wordt de snelle wereldwijde expansie voortgezet. Het laatste onderdeel van het partnerschap is steun verlenen aan deze missie door unieke ervaringen voor consumenten over de hele wereld te creëren. Gevoed door muziek in zowel nieuwe als bestaande Spotify markten. Coca-Cola zal ook samenwerken met Spotify als het zijn muziekdienst lanceert in nieuwe markten in 2012 en in 2013. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch