Stijgende lijn in budget zoekmachinemarketing

28-11-2012 (08:31) - Marketing

Het budget voor zoekmachine marketing kent een stijgende lijn voor het komende jaar. Respectievelijk 57% en 51% van de adverteerders geeft aan dat het budget voor SEA en het budget voor SEO in 2013 stijgt ten opzichte van dit jaar. 
 
Ook de bureaus verwachten dat deze budgetten bij haar klanten komend jaar zullen toenemen (resp. 65% en 84%). Dit zijn enkele resultaten uit de ‘DM Barometer Special: Zoekmachine marketing’ van DDMA, NIMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing.
 
Meer dan de helft van de adverteerders (57%) geeft aan dat het budget voor SEA (search engine advertising) in 2013 stijgt (33%) of flink stijgt (24%) ten opzichte van dit jaar. De bureaus zijn iets enthousiaster. 65% schat in dat het budget voor SEA bij haar klanten in 2013 zal stijgen (46%) of flink zal stijgen (37%). 
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch