SWIRL gaat interactief
16-10-2007 (10:03) - Marketing
De winkel op de markt in Den Bosch is de eerste SWIRL’S locatie die niet meer gebruik maakt van de traditionele menuborden. In de winkel hangen drie 32 inch lcd schermen die strak naast elkaar hangen en één geheel vormen. Op de schermen is een creatief programma van Notice te zien. Het SWIRL’S-concept is in 1994 bedacht door Eric Aerts. Hij raakte geïnspireerd door het boek Experience Economie en zag de winkel als een theater waar de consument en de aanbieder samen tot een product komen. Uit deze gedachte vloeide het SWIRL’S-concept voort. Aerts wilde dat iedere klant zijn eigen ijsje kan samenstellen. Het bijzondere van het project is dat de drie schermen worden aangestuurd door één mediaspeler.De programma onderdelen: sales promotions, how to create your own swirl, thema’s en imago uitingen zijn vernuftig geprogrammeerd zodat ze met elkaar kunnen communiceren en één boodschap via de drie schermen kunnen uitdragen. Daarnaast kan ieder scherm een eigen boodschap bevatten en kunnen de verschillende schermen elkaar aanvullen. Notice Instore Media heeft op meer dan 1500 locaties programma’s draaien, onder meer bij 35 retailketens als KFC, IKEA, The Sting en Dixons. Enkele recente klanten waar Notice programma’s voor heeft vormgegeven zijn: Bart Smit, Wereldwinkel en Oogmerk.