TNT Benelux scoort met meest gedeelde spot van 2012
08-05-2012 (08:38) - Marketing
Amper twintig dagen na de introductie van TNT in Vlaanderen heeft de opmerkelijke lanceringsviral de mijlpaal van 31 miljoen views bereikt, enkel en alleen op YouTube. Daarmee is ‘A Dramatic Surprise on a Quiet Square’ de op één na meest gedeelde spot aller tijden.
De gespecialiseerde website Mashable en de experts van Unruly, een absolute autoriteit in het adverteren via sociale media, beamen dit. Alleen ‘The Force’, een spot voor Volkswagen die werd vertoond tijdens de Super Bowl in 2011, heeft beter gepresteerd dan de TNT-viral. ‘A Dramatic Surprise on a Quiet Square’ is nu al de onbetwiste nummer één van 2012 en wanneer deze ‘share’-trend zich voortzet, zal het aantal zelfs ‘The Force’ ruim voorbij streven. De teller staat momenteel op 3,6 miljoen mensen die de clip deelden op Facebook.
De viral video maakte deel uit van de lanceringscampagne voor TNT Benelux, van de hand van Duval Guillaume Modem. De strategie bestond er eenvoudigweg uit om een stukje drama te tonen, dat verwees naar de TNT-programma’s en de huisslogan ‘We Know Drama’.
Voor het filmpje werd een rode drukknop opgesteld op het marktplein van Aarschot. Zodra toevallige passanten de knop indrukten, brak de hel los. Eén en al pure TNT-drama in Vlaanderen, overladen met grappige en verrassende elementen. Ambulancemedewerkers lieten hun patiënt vallen en raakten even later slaags met een fietser. Gangsters en overvallers beschoten de politie. Een vrouw in lingerie passeerde op een motor. Een American football-team kwam uit een café lopen. Opmerkelijke taferelen op een anders zo rustig pleintje. De verbaasde blikken spraken boekdelen. En zo ook het succes even later online.