Transavia.com doet aan ‘crew-sourcing’

08-01-2014 (08:16) - Marketing

Transavia.com start met de creatie van het nieuwe uniform voor cabinepersoneel en de sales & service deskmedewerkers. Door middel van co-creatie zijn het de dragers van het uniform zelf die met hun ideeën het ontwerp creëren. 
 
Design consultant Bas van Wayenburg zal aan de hand van alle ideeën en suggesties de vertaalslag maken naar de verschillende draagbare items van het uniform. Vervolgens laat de vliegmaatschappij middels zogeheten ‘crew sourcing’ het eigen personeel in zowel Nederland als Frankrijk in verschillende stemrondes meebeslissen over het ontwerp. Het nieuwe uniform wordt in de zomer van 2015 in gebruik genomen.
 
Het is niet de eerste keer dat transavia.com de eindgebruiker betrekt in het ontwikkelingsproces van een product. Eerder werden door middel van crowd sourcing de Fanflight (2013) en de Slogan actie (2011) opgezet.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch