Voortbestaan salesvak afhankelijk van kennis en netwerk

16-08-2010 (09:48) - Marketing

Op 8 september zal in Bussum de eerste editie van de Dag van de Buitendienst plaatsvinden, waarbij het bestaansrecht van het verkoopvak en nieuwe methodes van lead generatie centraal staan. Om effectiviteit van buitendienstmedewerkers te garanderen is een nieuwe werkwijze noodzakelijk, anders is het salesvak in 2020 uitgestorven. Deze visie is door Paul van Montfoort, Commercieel Manager van het Jaar 2004 (foto), vertaald naar een praktijkgerichte dag waar middels case presentaties antwoord gegeven wordt op de vraag: Hoe moeten buitendienst gaan werken teneinde meer leads blijven te genereren?

Voor buitendienstmedewerkers en hun werkgevers wordt productiviteit en effectieve tijdsbesteding een steeds grotere uitdaging. Gemiddeld is men 35% ‘op de weg’ en worden en 3 tot 4 bezoeken per dag afgelegd. Het zijn echter de resultaten van deze inspanningen die tellen. Internet is hier enerzijds een dreiging, maar biedt anderzijds ook kansen. Klanten kunnen ook via internet inkopen en kennis op doen, dus de buitendienst moet een toegevoegde waarde gaan bieden. Van Montfoort is van mening dat co-creatie de nieuwe manier van werken is: samen met de klant kijken hoe zij hun resultaten kunnen verbeteren.

Paul van Montfoort, één van de initiatiefnemers van De Dag van de Buitendienst, voorspelt dat het salesvak in 2020 uitgestorven zal zijn als men niet zorgt voor een transitie. De nieuwe manier van werken zal gebaseerd moeten zijn op kennis, netwerk en co-creatie met de klant. Op de Dag van de Buitendienst zal hier uitgebreid aandacht aan worden besteedt door de sprekers uit diverse branches. Zij delen hun praktijkverhalen, zowel goede als slechte, en ventileren hieruit hun visie en tips voor de toekomst.

Voor meer informatie over het programma kijk op www.dagvandebuitendienst.nl
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch