WebAds verstoot Banner

01-12-2009 (10:14) - Marketing

WebAds Interactive Advertising neemt afscheid van de Banner. De Banner (officieel Full Banner) is een online advertentieformaat dat voor veel mensen synoniem is met online adverteren. Bij de start van het adverteren op het internet, zo’n 15 jaar geleden, was er een belangrijke rol weggelegd voor de Banner. Maar de Full Banner is inmiddels te klein en te weinig effectief. WebAds heeft daarom als eerste exploitant besloten om per 1 januari 2010 geen Banners meer te verkopen op de websites binnen haar netwerk. De rol van de Banner is inmiddels overgenomen door andere formaten met een grotere impact, zoals de Leaderboard of de Rectangle.

Tjeerd Kooij, Managing Partner WebAds: ‘De Banner heeft trouwe diensten bewezen bij de start van het adverteren op het internet. Maar dat is al lang achterhaald. Wij hebben daarom besloten de Banner niet langer aan te bieden. Vanaf 1 januari 2010 verkopen wij op geen enkele website binnen ons netwerk nog een Banner. De Full Banner is te klein, heeft te weinig impact en biedt te weinig creatieve mogelijkheden. Ook de Skyscraper, een ander icoon uit de internetgeschiedenis, is waarschijnlijk geen lang leven meer beschoren. Andere formaten, zoals de Leaderboard en de Rectangle hebben de plaats van de Banner ingenomen. Op vrijwel alle websites is nu al een Leaderboard aanwezig. Deze, grotere, formaten bieden adverteerders veel meer zichtbaarheid en ruimte voor creativiteit. We zien al langer dat formaten steeds groter worden. Die trend zal doorzetten, maar in de toekomst zal geld verdienen met een website steeds minder gebeuren met ‘banners’ en dergelijke, maar met andere vormen zoals specials, Content integratie of Sponsoring.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch